Strategia Dystrybucji Ubezpieczeń WERA Sp. z o.o.
Wypełniając obowiązki informacyjne wynikające z Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń informujemy co następuję:
- I. Dane Brokera:
WERA Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Plac Solny 14/3
50-062 Wrocław, KRS: 0000225852 , Sąd Rejonowy Wrocław
IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP : 6112345281,
REGON : 231228514, Nr zezw. KNF: 1690/11, co potwierdza wpis do Rejestru Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych prowadzony przez Komisję Nadzoru Finansowego.
- II. Charakterystyka działań dystrybucyjnych:
- 1. Niniejszy dokument opisuje procesu dystrybucji produktów ubezpieczeniowych Działu I i Działu II Ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Dokument został opracowany zgodnie z Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń .
- 2. Wera Sp. z o. o. jako dystrybutor ubezpieczeń działa na podstawie zezwolenia na wykonywanie działalności brokerskiej nr 1690/11
- 3. Zgodnie z zapisami art. 32 ust. 3 Ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń, broker ubezpieczeniowy zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w związku z wykonywaniem czynności brokerskich w zakresie ubezpieczeń. Obowiązek ten ciąży na brokerze również po rozwiązaniu stosunku umownego ze zleceniodawcą.
- 4. Nasza oferta jest skierowana w szczególności do:
- podmiotów prowadzących działalność gospodarczą zarówno osób prawnych, jak i osób fizycznych ,
- osób fizycznych, zawierających umowy ubezpieczenia,
- osób fizycznych przystępujących do umowy ubezpieczenia grupowego.
5. Zakres działania WERA Sp. z o. o. obejmuje terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
6 . Cel dystrybucji w zakresie ubezpieczeń na życie, osobowych i majątkowych
Naszym celem w zakresie czynności brokerskich jest:
- pośredniczenie przy zawieraniu umów ubezpieczenia,
- doradzanie w zakresie ubezpieczeń,
- proponowanie rozwiązań ubezpieczeniowych spełniających potrzeby klienta,
- wykonywanie innych czynności przygotowawczych zmierzających do zawarcia umów ubezpieczenia lub umów gwarancji ubezpieczeniowych,
- administrowanie umowami ubezpieczenia lub umowami gwarancji ubezpieczeniowych,
- pomoc w wykonywaniu umów, w tym w sprawach o uzyskanie odszkodowania lub świadczenia.
7. Dystrybucja ubezpieczeń w Wera Sp. z o. o. jest wykonywana przez osoby posiadające uprawnienia do wykonywania czynności brokerskich - art. 29 ust. 1 u.d.u.
- III. Sposób wykonywania dystrybucji ubezpieczeń
- 1. Wera Sp. z o.o. dąży do zapewnienia najwyższej jakości usług przy wykonywaniu dystrybucji ubezpieczeń, stosując następujące narzędzia:
- a. ankiety dotyczące posiadanego mienia i profilu prowadzonej działalności,
- b. ankiety dotyczące potrzeb ubezpieczeniowych,
- c. rozmowy z Klientami,
- d. analizy dokumentów uzyskanych od Klientów,
- e. monitorowanie zmian w przepisach prawa.
- 2. Właściwe przeprowadzenie tego procesu dokonywane jest m. in. poprzez:
- a. ocenę ryzyka wykonaną w oparciu o identyfikację ryzyka, analizę i pomiar ryzyka,
- b. przygotowanie programu ubezpieczenia.
- 3. Audyt ubezpieczeniowy ma na celu :
- rozpoznanie zagrożeń związanych z działalnością prowadzoną przez klienta i wstępne poznanie jego potrzeb ubezpieczeniowych,
- uzyskanie informacji o zabezpieczeniach przeciwpożarowych iinnych narzędziach o charakterze prewencyjnym stosowanych u klienta,
- identyfikacja ryzyka towarzyszącego działalności klienta,
- przeprowadzenie audytu dotychczas funkcjonujących ubezpieczeń.
- 4. Na wszystkich etapach współpracy z klientem dystrybucja ubezpieczeń w WERA Sp. z o. o. prowadzona jest w zgodzie z postanowieniami U.D.U, przy jednoczesnym spełnieniu oczekiwań klientów, dla których istotne jest:
- a. uzyskanie jak najniższej ceny ubezpieczenia adekwatnego do jego potrzeb,
- b. właściwe rozpoznanie przez brokera jego potrzeb i opracowanie na tej podstawie programu ubezpieczenia,
- c. jakość serwisu brokerskiego,
- d. merytoryczna wiedza osób obsługujących.
- 5. W celu rozpoznania potrzeb ubezpieczeniowych klienta Broker przygotowuje odpowiednie ankiety i formularze. Klient uzupełnia przygotowane przez brokera dokumenty dotyczące posiadanego mienia, pojazdów i prowadzonej działalności, a w odniesieniu do ubezpieczeń osobowych, na życie .
- 6. W następnej kolejności weryfikujemy przesłane od klienta ankiety i formularze. Występujemy do ubezpieczycieli, u których są obecnie zawarte lub były zawarte umowy ubezpieczenia z prośbą o udostępnienie historii szkodowości.
- 7. ustalamy z klientem zakres ubezpieczenia dla poszczególnych ryzyk oraz zakres programu ubezpieczenia grupowego i oczekiwane wysokości świadczeń,
- 8. w ubezpieczeniach majątkowych proponujemy wyrównania okresów ubezpieczenia, zarówno w odniesieniu do wszystkich ubezpieczeń, jak i poszczególnych rodzajów ubezpieczeń,
- 9. ustalamy z klientem, do których ubezpieczycieli należy wysłać zapytanie ofertowe,
- 10. ustalamy tryb postępowania przetargowego (w odniesieniu do Klientów, którzy podlegają ustawie Prawo zamówień publicznych),
- 11. Następnie:
- przygotowujemy zapytania ofertowe,
- wysyłamy zapytania ofertowe do ubezpieczycieli,
- odpowiadamy na pytania ubezpieczycieli,
- analizujemy oferty otrzymane od ubezpieczycieli,
- negocjujemy warunki, stawki i ceny z ubezpieczycielami,
- przygotowujemy porównanie ofert i rekomendację.
- 12. Doprowadzenie do zawarcia ubezpieczenia
Po otrzymaniu decyzji od klienta co do wyboru ubezpieczyciela broker wykonuje następujące czynności:
- składa wniosek o zawarcie ubezpieczenia do wybranego ubezpieczyciela,
- sprawdza poprawność dokumentów potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia przygotowanych przez ubezpieczyciela,
- dostarcza do klienta dokumenty ubezpieczenia w tym OWU i Kartę Produktu,
- IV. Umocowanie Brokera
Broker ubezpieczeniowy, w ramach prowadzonej działalności brokerskiej, wykonuje czynności w zakresie dystrybucji ubezpieczeń w imieniu lub na rzecz klienta. W tym celu Klient udziela brokerowi ubezpieczeniowemu, w formie pisemnej, pełnomocnictwado wykonywania czynności brokerskich w zakresie ubezpieczeń w swoim imieniu.
- V. Wynagrodzenie Wera Sp. z o. o.
Wynagrodzenie Wera Sp. z o. o. wyp³acane jest przez ubezpieczyciela, z którym klient zawarł umowę ubezpieczenia. Jest to kurtaż (prowizja) uwzględniony w kwocie składki ubezpieczeniowej. W przypadku gdy charakter wynagrodzenia jest inny niż opisany powyżej, taką informacje zamieszcza się w rekomendacji.
VI. Szkolenie dla pracowników i kadry zarządzającej
Podnoszenie kwalifikacji pracowników merytorycznych oraz kadry zarządzającej wykonujących czynności dystrybucyjne jest obowiązkowe, odbywa się w sposób systematyczny i ciągły poprzez udział w szkoleniach organizowanych przez:
- Ubezpieczycieli (szkolenia produktowe),
- inne podmioty organizuj¹ce szkolenia w zakresie ubezpieczeń lub prawa.
Tematy szkoleń przeprowadzanych przez podmioty wymienione powyżej, są zgodne z załącznikiem do ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Od osób i podmiotów wymienionych przeprowadzających szkolenia jest wymagane wystawienie certyfikatów potwierdzających przeprowadzenie szkolenia.
- VII. Reklamacje, skargi, pozasądowe rozwiązywanie sporów
Działalność brokerska w zakresie ubezpieczeń podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. Każdemu klientowi (tj. poszukującemu ochrony ubezpieczeniowej, ubezpieczającemu, ubezpieczonemu, uposażonemu i uprawnionemu z umowy ubezpieczenia, zleceniodawcy gwarancji ubezpieczeniowej) będącemu osobą fizyczną, osobą prawną lub spółką nieposiadającą osobowości prawnej przysługuje prawo złożenia:
1. reklamacji w zakresie niezwiązanym z udzielaniem ochrony ubezpieczeniowej. Reklamacja może być złożona w formie:
a. pisemnej — osobiście albo przesyłką na adres WERA Sp. z o.o. ul. Plac Solny 14/3, 50-062 Wrocław,
b. ustnej — telefonicznie, na numer 75 75 22001 lub osobiście podczas wizyty w biurze spółki,
c. elektronicznej — wysyłając e-mail na adres reklamacje@weraubezpieczenia.pl
2. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- VIII. Zapobieganie konfliktom interesów.
WERA Sp. z o.o.
- a. nie posiada akcji lub udziałów zakładu ubezpieczeni, zakładu reasekuracji, agenta ubezpieczeniowego lub agenta oferującego ubezpieczenia uzupełniające;
- b. nie wykonuje działalności agencyjnej, czynności agencyjnych, czynności dystrybucyjnych zakładu ubezpieczeń ani czynności dystrybucyjnych zakładu reasekuracji;
- c. nie pozostaje w stałym stosunku umownym z zakładem ubezpieczeń, zakładem reasekuracji, agentem ubezpieczeniowym lub agentem oferującym ubezpieczenia uzupełniające;
- d. nie pozostaje w innych relacjach, które mogłyby zagrażać wykonywaniu działalności w zakresie dystrybucji ubezpieczeń.