Oferta

Aktualności

May 1, 2018

Oferujemy konsultacje oraz profesjonalne porady prawne w zakresie prawa zamównień publicznych.

Doświadczeni specjliści odpowiedzą na Państwa pytania.

Oferujemy również możliwość sporządzenia SIWZ oraz stałych konsultacji podczas realizacji porcedury zamówienia publicznego.

Zapraszamy !

 

Strategia Dystrybucji Ubezpieczeń WERA Sp. z o.o. 

Wypełniając obowiązki informacyjne wynikające z Ustawy o dystrybucji ubezpieczeń  informujemy co następuję:

 

  1. I. Dane Brokera:

 

WERA Sp. z o.o.  z siedzibą we Wrocławiu,  ul. Plac Solny 14/3

50-062 Wrocław, KRS: 0000225852 , Sąd Rejonowy Wrocław 

IX  Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP : 6112345281,

 REGON : 231228514, Nr zezw. KNF: 1690/11, co potwierdza wpis do Rejestru Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych prowadzony przez Komisję Nadzoru Finansowego. 

 

 

  1. II. Charakterystyka działań  dystrybucyjnych:
  1. 1. Niniejszy  dokument  opisuje procesu dystrybucji produktów ubezpieczeniowych Działu I i Działu II Ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.  Dokument został opracowany zgodnie z Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń .
  2. 2. Wera Sp. z o. o. jako dystrybutor ubezpieczeń działa na podstawie zezwolenia na wykonywanie działalności brokerskiej nr 1690/11

 

  1. 3. Zgodnie z zapisami art. 32 ust. 3 Ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń, broker ubezpieczeniowy zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych w związku z wykonywaniem czynności brokerskich w zakresie ubezpieczeń. Obowiązek ten ciąży na brokerze również po rozwiązaniu stosunku umownego ze zleceniodawcą.
  2. 4. Nasza oferta jest skierowana w szczególności do:
  1. podmiotów prowadzących działalność gospodarczą zarówno osób prawnych, jak i osób fizycznych ,
  2. osób fizycznych, zawierających umowy ubezpieczenia,
  3. osób fizycznych przystępujących do umowy ubezpieczenia grupowego.

 

 

5.   Zakres działania WERA Sp. z o. o. obejmuje terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

6 . Cel dystrybucji w zakresie ubezpieczeń na życie, osobowych i majątkowych

Naszym celem w zakresie czynności brokerskich jest:

  1. pośredniczenie przy zawieraniu umów ubezpieczenia,
  2. doradzanie w zakresie ubezpieczeń,
  3. proponowanie rozwiązań ubezpieczeniowych spełniających potrzeby klienta,
  4. wykonywanie innych czynności przygotowawczych zmierzających do zawarcia umów ubezpieczenia lub umów gwarancji ubezpieczeniowych,
  5. administrowanie umowami ubezpieczenia lub umowami gwarancji ubezpieczeniowych,
  6. pomoc w wykonywaniu umów, w tym w sprawach o uzyskanie odszkodowania lub świadczenia.

 

7. Dystrybucja ubezpieczeń w  Wera Sp. z o. o. jest wykonywana przez osoby posiadające uprawnienia do wykonywania czynności brokerskich - art. 29 ust. 1 u.d.u.

 

 

  1. III. Sposób wykonywania dystrybucji ubezpieczeń

 

  1. 1. Wera Sp. z o.o.  dąży do zapewnienia najwyższej jakości usług przy wykonywaniu dystrybucji ubezpieczeń, stosując następujące narzędzia:
  1. a. ankiety dotyczące posiadanego mienia i profilu prowadzonej działalności,
  2. b. ankiety dotyczące potrzeb ubezpieczeniowych,
  3. c. rozmowy z Klientami,
  4. d. analizy dokumentów uzyskanych od Klientów,
  5. e. monitorowanie zmian w przepisach prawa.

 

 

  1. 2. Właściwe przeprowadzenie tego procesu dokonywane jest m. in. poprzez:

 

  1. a. ocenę ryzyka wykonaną w oparciu o identyfikację ryzyka, analizę i pomiar ryzyka,
  2. b. przygotowanie programu ubezpieczenia.

 

  1. 3. Audyt ubezpieczeniowy ma na celu :

 

  1. rozpoznanie zagrożeń związanych z działalnością  prowadzoną przez klienta i wstępne poznanie jego potrzeb ubezpieczeniowych,
  2. uzyskanie informacji o zabezpieczeniach przeciwpożarowych iinnych narzędziach o charakterze prewencyjnym stosowanych u klienta,
  3. identyfikacja ryzyka towarzyszącego działalności klienta,
  4. przeprowadzenie audytu dotychczas funkcjonujących ubezpieczeń.

 

 

  1. 4. Na wszystkich etapach współpracy z klientem dystrybucja ubezpieczeń w WERA Sp. z o. o. prowadzona jest w zgodzie z postanowieniami U.D.U, przy jednoczesnym spełnieniu oczekiwań klientów, dla których istotne jest:
  1. a. uzyskanie jak najniższej ceny ubezpieczenia adekwatnego do jego potrzeb,
  2. b. właściwe  rozpoznanie przez brokera jego potrzeb i opracowanie na tej podstawie programu ubezpieczenia,
  3. c. jakość serwisu brokerskiego,
  4. d. merytoryczna wiedza osób obsługujących.

 

  1. 5. W celu rozpoznania potrzeb ubezpieczeniowych klienta Broker przygotowuje odpowiednie ankiety i formularze. Klient uzupełnia przygotowane przez brokera dokumenty dotyczące posiadanego mienia, pojazdów i prowadzonej działalności, a w odniesieniu do ubezpieczeń osobowych, na życie .
  2. 6. W następnej kolejności weryfikujemy przesłane od klienta ankiety i formularze. Występujemy do ubezpieczycieli, u których są obecnie zawarte lub były zawarte umowy ubezpieczenia z prośbą o udostępnienie historii szkodowości.
  3. 7. ustalamy z klientem zakres ubezpieczenia dla poszczególnych ryzyk oraz zakres programu ubezpieczenia grupowego i oczekiwane wysokości świadczeń,
  4. 8. w ubezpieczeniach majątkowych proponujemy wyrównania okresów ubezpieczenia, zarówno w odniesieniu do wszystkich ubezpieczeń, jak i poszczególnych rodzajów ubezpieczeń,
  5. 9. ustalamy z klientem, do których ubezpieczycieli należy wysłać zapytanie ofertowe,
  6. 10. ustalamy tryb postępowania przetargowego (w odniesieniu do Klientów, którzy podlegają ustawie Prawo zamówień publicznych),

 

  1. 11. Następnie:
  1. przygotowujemy zapytania ofertowe,
  2. wysyłamy zapytania ofertowe do ubezpieczycieli,
  3. odpowiadamy na pytania ubezpieczycieli,
  4. analizujemy oferty otrzymane od ubezpieczycieli,
  5. negocjujemy warunki, stawki i ceny z ubezpieczycielami,
  6. przygotowujemy porównanie ofert i rekomendację.

 

 

 

 

 

 

 

  1. 12. Doprowadzenie do zawarcia ubezpieczenia

Po otrzymaniu decyzji od klienta co do wyboru ubezpieczyciela broker wykonuje następujące czynności:

 

  1. składa wniosek o zawarcie ubezpieczenia do wybranego ubezpieczyciela,
  1. sprawdza poprawność dokumentów potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia przygotowanych przez ubezpieczyciela,
  1. dostarcza do klienta dokumenty ubezpieczenia w tym OWU i Kartę Produktu,

 

 

  1. IV. Umocowanie Brokera 

 

Broker ubezpieczeniowy, w ramach prowadzonej działalności brokerskiej, wykonuje czynności w zakresie dystrybucji ubezpieczeń w imieniu lub na rzecz klienta. W tym celu Klient udziela brokerowi ubezpieczeniowemu, w formie pisemnej, pełnomocnictwado wykonywania czynności brokerskich w zakresie ubezpieczeń w swoim imieniu.

 

 

  1. V. Wynagrodzenie Wera Sp. z o. o.

Wynagrodzenie  Wera Sp. z o. o. wyp³acane jest przez ubezpieczyciela, z którym klient zawarł umowę ubezpieczenia. Jest to kurtaż (prowizja) uwzględniony w kwocie składki ubezpieczeniowej. W przypadku gdy charakter wynagrodzenia jest inny niż opisany powyżej, taką informacje zamieszcza się w rekomendacji.

 

VI.  Szkolenie dla pracowników i kadry zarządzającej

Podnoszenie kwalifikacji pracowników merytorycznych oraz kadry zarządzającej  wykonujących czynności dystrybucyjne jest obowiązkowe, odbywa się w sposób systematyczny i ciągły poprzez udział w szkoleniach organizowanych przez:

  1. Ubezpieczycieli (szkolenia produktowe),
  2. inne podmioty organizuj¹ce szkolenia w zakresie ubezpieczeń lub prawa.

Tematy szkoleń przeprowadzanych przez podmioty wymienione powyżej,  są zgodne z załącznikiem do  ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Od osób i podmiotów wymienionych przeprowadzających szkolenia jest wymagane wystawienie certyfikatów potwierdzających przeprowadzenie szkolenia. 

 

 

  1. VII. Reklamacje, skargi, pozasądowe rozwiązywanie sporów

 

Działalność brokerska w zakresie ubezpieczeń podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. Każdemu klientowi (tj. poszukującemu ochrony ubezpieczeniowej, ubezpieczającemu, ubezpieczonemu, uposażonemu i uprawnionemu z umowy ubezpieczenia, zleceniodawcy gwarancji ubezpieczeniowej) będącemu osobą fizyczną, osobą prawną lub spółką nieposiadającą osobowości prawnej przysługuje prawo złożenia:

1. reklamacji w zakresie niezwiązanym z udzielaniem ochrony ubezpieczeniowej. Reklamacja może być złożona w formie: 

a. pisemnej — osobiście albo przesyłką na adres WERA  Sp. z o.o. ul. Plac Solny 14/3, 50-062 Wrocław, 

 

b.  ustnej — telefonicznie, na numer 75 75 22001 lub osobiście podczas wizyty w biurze spółki,

c.  elektronicznej — wysyłając e-mail na adres reklamacje@weraubezpieczenia.pl 

 

2. Odpowiedź  na reklamację zostanie udzielona w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.

 

  1. VIII. Zapobieganie konfliktom interesów. 

 

WERA Sp. z o.o.  

 

  1. a. nie posiada akcji lub udziałów zakładu ubezpieczeni, zakładu reasekuracji, agenta ubezpieczeniowego lub agenta oferującego ubezpieczenia uzupełniające;
  2. b. nie wykonuje działalności agencyjnej, czynności agencyjnych, czynności  dystrybucyjnych zakładu ubezpieczeń ani czynności dystrybucyjnych zakładu reasekuracji;
  3. c. nie pozostaje w stałym stosunku umownym z zakładem ubezpieczeń, zakładem reasekuracji, agentem ubezpieczeniowym lub agentem oferującym ubezpieczenia uzupełniające;
  4. d. nie pozostaje w innych relacjach, które mogłyby zagrażać  wykonywaniu działalności w zakresie dystrybucji ubezpieczeń.